Nowy Targ : Promieniste rozprowadzenie dróg pod Tatry , Pieniny i Gorce zagrożone . Kto zawinił ?

Nowy Targ fot. GDDKiA

O budowie nowej Zakopianki do Nowego Targu mówi się tak często jak często mówiono o budowie drogi szybkiego ruchu pod Tatry. W dobie zapadania kluczowych decyzji nikt nie brał pod uwagę rozwiązań alternatywnych . Dziś wiadomo, że na drodze powodzenia projektu budowy Zakopianki do Nowego Targu ( koszt 880 mln złotych)stanął nomen omen szkielet Galerii Podhalańskiej na dokończenie, której nie mają pieniędzy inwestor i właściciel gruntów .

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w fazie projektu zaplanowała właśnie w miejscu , gdzie z gruntów teraz wynurzył się kikut Galerii Podhalańskiej węzeł Nowy Targ Południe, który miał promieniście rozprowadzić drogi , które miały szybko i bezkolizyjnie pozwolić dojechać turystom do Zakopanego i pod Tatry , do Białki Tatrzańskiej i Bukowiny, w Pieniny w Gorce i do Nowego Targu odciążając centrum miasta .

O projekcie mówiono już w latach 90-tych. Budowę trasy szybkiego ruchu w ciągu DK 47 rozpoczęto w czerwcu 2020 . Inwestycja, która ostatecznie ma połączyć Morze i Góry na granicy ze Słowacją według planów ma być gotowa w 2023 roku. Dziś GDDKiA twierdzi, że nie zrealizuje projektu zgodnie z założeniami, bo na drodze do realizacji przedsięwzięcia stanęła Galeria Podhalańska .

Projekt, który powstawał w ciężkich bólach i pod ogromną społeczną presją w końcu pod koniec lat 90-tych był gotów . Wiadomo było, że Zakopiankę w wersji szybkiego połączenia komunikacyjnego zakończy się w Nowym Targu, bo z góralami z Zakopanego nikt dogadać się nie może . Teraz wygląda na to, że w Nowym Targu urzędnicy miejscy zignorowali najbardziej prestiżowy i turystycznie konieczny projekt komunikacyjny i wydali zgodę na budowę Galerii Podhalańskiej, która jak wynika z ostatnich prasowych doniesień nie ma szans na dokończenie.

Nam nasuwa się kilka bardzo istotnych pytań :

  • Kto jest odpowiedzialny za wydanie pozwolenia na budowę tak wielkiego obiektu – Galeria Podhalańska w planowanym ciągu komunikacyjnym DK 47 ?
  • Czy GDDKIA wobec zaistniałej sytuacji podjęła negocjacje z właścicielem gruntu, który wybudował szkielet Galerii Podhalańskiej, ale nie ma zaplecza finansowego na jej dokończenie ?
  • Jak cała sytuacja , o której jako pierwsza napisała Gazeta Krakowska ma się do inwestycji realizowanych w Nowym Targu i tu mamy na myśli budowaną obwodnicę Nowy Targ Południe i Wschód . ?
Redakcja2019
Adam Mareczek
Konto zielone
konto zielone

2 myśli na temat “Nowy Targ : Promieniste rozprowadzenie dróg pod Tatry , Pieniny i Gorce zagrożone . Kto zawinił ?

  1. erotik izle

    If you want to use the photo it would also be good to check with the artist beforehand in case it is subject to copyright. Best wishes. Aaren Reggis Sela

    • ilovepodhale-admin Autor wpisu

      Thank you for your concern. We know the law in this respect and we sign the authors – as you can see, even when we receive photos in press materials. Regards, I LovePodhale.

Możliwość komentowania jest wyłączona.