Finisz prac w historycznych tunelach pod Lubaniem w ciągu nowej S7 pod Tatry

S7- tunel fot. GDDKiA

Roboty w przebitych tunelach pod Lubaniem Małym są na finiszu. Prawa komora została całkowicie zabetonowana i wchodzi w fazę wykończeniową , a betonowanie w lewej komorze właśnie wchodzi w fazę realizacji . Termin oddania tunelu to listopad 2021 rok. Wszystko wskazuje na to, że budowlańcy z Włoch i ich polscy podwykonawcy mogą dotrzymać terminu.

S7- tunel fot. GDDKiA

Przypomnijmy, że roboty na tym odcinku ekspresówki pod Tatry (S7) zaczęły się w 2016 roku. Od tego momentu wydrążono już dwa tunele o długości 2,06 km każdy. Pierwszy tunel przebito 23 października 2019 roku , drugi pod koniec kwietnia 2020. Włoska firma Astaldi prowadzi roboty w bardzo trudnym geologicznie ternie tzw. fiszu karpackiego i to właśnie przemieszczające się warstwy skał i skalnego gruzu często spowalniały impet prac.

S7 – tunel fot GDDKiA

Dziś roboty wchodzą w fazę wykończeniową . Kończone są prace konstrukcyjne przy niszach sygnalizacyjnych, wnękach hydrantowych i przejściach poprzecznych pomiędzy tunelami Będą budowane podjazdy oraz kanalizacja i prowadzone rurociągi oraz trasy zasilania i sterowania oraz portale wentylacyjne ( będą wtłaczać do tunelu świeże powietrze. )

Redakcja2019
Adam Mareczek
Konto zielone
konto zielone

2 komentarze do “Finisz prac w historycznych tunelach pod Lubaniem w ciągu nowej S7 pod Tatry”

Możliwość komentowania została wyłączona.