Finisz prac w historycznych tunelach pod Lubaniem w ciągu nowej S7 pod Tatry

S7- tunel fot. GDDKiA

Roboty w przebitych tunelach pod Lubaniem Małym są na finiszu. Prawa komora została całkowicie zabetonowana i wchodzi w fazę wykończeniową , a betonowanie w lewej komorze właśnie wchodzi w fazę realizacji . Termin oddania tunelu to listopad 2021 rok. Wszystko wskazuje na to, że budowlańcy z Włoch i ich polscy podwykonawcy mogą dotrzymać terminu.

S7- tunel fot. GDDKiA

Przypomnijmy, że roboty na tym odcinku ekspresówki pod Tatry (S7) zaczęły się w 2016 roku. Od tego momentu wydrążono już dwa tunele o długości 2,06 km każdy. Pierwszy tunel przebito 23 października 2019 roku , drugi pod koniec kwietnia 2020. Włoska firma Astaldi prowadzi roboty w bardzo trudnym geologicznie ternie tzw. fiszu karpackiego i to właśnie przemieszczające się warstwy skał i skalnego gruzu często spowalniały impet prac.

S7 – tunel fot GDDKiA

Dziś roboty wchodzą w fazę wykończeniową . Kończone są prace konstrukcyjne przy niszach sygnalizacyjnych, wnękach hydrantowych i przejściach poprzecznych pomiędzy tunelami Będą budowane podjazdy oraz kanalizacja i prowadzone rurociągi oraz trasy zasilania i sterowania oraz portale wentylacyjne ( będą wtłaczać do tunelu świeże powietrze. )

Redakcja2019
Adam Mareczek
Konto zielone
konto zielone

2 myśli na temat “Finisz prac w historycznych tunelach pod Lubaniem w ciągu nowej S7 pod Tatry

  1. recep ivedik

    Great article! We are linking to this great post on our website. Keep up the great writing. Auberta Morgen Bollay

Możliwość komentowania została wyłączona.